Je website is het visitekaartje voor je onderneming. Daarnaast kun je je website inzetten als Effectieve Marketingtool om contact te houden met geïnteresseerden (door middel van blogs) en leads te genereren.
Lange termijn strategie
Het is zonde om je website niet optimaal te gebruiken. Het biedt zo veel kansen om geïnteresseerden en potentiële klanten terug te laten komen en gegevens van hen te verkrijgen. Daarom is het belangrijk dat je website onderdeel wordt van je lange termijn strategie. Door te onderzoeken wat bezoekers willen en waardoor ze nieuwsgierig worden, kun je je aandacht daarop richten. Op die manier win je hun vertrouwen, waardoor ze sneller je Call to Action volgen.
Nieuwsbrieven
Een belangrijk marketingonderdeel zijn de nieuwsbrieven. Door reeds op je website een splitsing te maken voor verschillende doelgroepen, kun je je nieuwsbrieven beter afstemmen op de vraag van de geïnteresseerde. Hierdoor bereik je veel meer effect.
Bepaal je doelen
Wat wil je bereiken, waar sta je over 2 jaar, over 5 en 10 jaar? En hoe wil je dat bereiken? Als je dat weet kun je daar je marketingstrategie op afstemmen en daar de juiste tools bij kiezen. Je website is daarbij het centrale punt, als een spin in het web.
Blogs
Blogs zorgen voor dynamiek. Je legt hiermee contact met je bezoekers. Je diept onderwerpen waar je doelgroep meer over wil weten verder uit. Door te bloggen, heb je regelmatig nieuwe content om via sociale media bezoekers naar je website te leiden.
Online folder
Als in je website bovenstaande tools niet toegepast zijn, heb je een online folder en laat je heel veel kansen liggen.
Ben jij een Dynamische Ondernemer met groeiambities? Neem dan contact met mij op, ik help je graag verder.
Hiervoor werk ik samen met innovatieve marketingspecialisten en websitebouwers: ieder z’n vak.