Waarom beginnen zoveel sites met vragen?

Vragen stellen, terwijl de bezoeker al heel veel vragen heeft. Is dat slim??

Volgens mij heb je zelf al heel veel vragen als je een site bezoekt. Je wilt uitvinden of je op het juiste adres bent.

Heel veel sites beginnen met:
• Ben je wel eens….?
• Heb je….?
• Voel je…..?
• Vind je ook…?

Als mensen gaan googelen, zijn ze ergens naar op zoek.

Ze willen bijvoorbeeld meer weten over een bepaald product. Producten worden eerst vergeleken voordat er iets aangeschaft wordt. Daarbij kijkt men waar het artikel te koop is, voordat ze naar een winkel gaan of het bestellen.

Als ik een coach/ trainer of therapeut zoek, zit ik niet te wachten op vragen als:

Heb je ook vaak last van Hoofdpijn, buikpijn of zit je niet lekker in je vel? Als je je helemaal geweldig voelde, zou je geen therapeut nodig hebben. En dus ook niet op zoek gaan en dus ook niet op die site terecht zijn gekomen. Regelmatig zoekt men iets voor een ander. Bijvoorbeeld voor een van zijn/ haar kinderen. Jij bent dan wel de bezoeker van die site, maar je voelt je niet aangesproken door de vragen: ze worden aan jou gesteld, maar jou zeggen ze niets.

Een bezoeker van een site die op zoek is naar een bepaald product, heeft zelf al een aantal vragen gesteld.

De wie/ wat/ waar vragen:
• Wat hebben ze mij te bieden?
•Komt de winkel mij betrouwbaar over?
• Hebben ze een ruim assortiment producten?
• Is er veel keus in het product dat ik zoek?
• Zijn er duidelijke omschrijvingen?
• Worden de voordelen per product goed uitgelicht?
• Staan de prijzen duidelijk vermeld?
• Waar zit de winkel/ wat zijn de verzendkosten?

Zaken die je je afvraagt als je op zoek bent naar een dienst:
• Komt het betrouwbaar over?
• Waar zit de therapeut/ coach enz.?
• Waarin is hij/ zij sterk?
• Past dat bij wat ik zoek?
• Is het individueel of in groepen?
• Wat voor een persoon is het?

Niemand zit dus te wachten op al die tegenvragen

Daardoor zal men snel doorklikken naar de volgende. Zorg dat je direct laat zien wat je in huis hebt. Laat mensen zich daar in herkennen. Ze moeten denken: Dat wil ik wel, die coach kan mij helpen met mijn probleem.

Stel: Je hebt vreselijke vliegangst

En je kind/ ouders/ broer/ zus is naar Australië verhuisd. Nu kun je leuk gebruik maken van Email, Skype etc. maar dat is niet hetzelfde als ervaren hoe het daar nou echt is. Als je diegene vreselijk mist en je zou er ontzettend graag naartoe willen, dan wil je van je vliegangst af. Dan wil je op een site zien: Ik help u doeltreffend van uw angsten af door middel van… En niet: Zit je niet lekker in je vel? Ben je bang voor spinnen? Durf je de straat niet op?

Laat Duidelijk in Tekst je vragen omzetten in Heldere taal, waardoor bezoekers DIRECT zien wat je hen te bieden hebt.

.