Geef je Onderneming een BOOST en Vergroot je Winst

Als Dynamische Ondernemer heb je een mooi product en of een waardevolle dienst. Je hebt een gezond bedrijf, al dan niet met een aantal medewerkers die ervoor zorgen dat je onderneming goed draait.

Prima, maar wat nou als je meer wilt. Meer naamsbekendheid, meer klanten en meer winst? Dan is het tijd voor ACTIE. Voor een BOOST die jouw onderneming, je producten en of je diensten ZICHTBAAR maakt.

Hoe geef je je onderneming een BOOST?
Allereerst bepaal je je doelen. Zodra je weet waar je naartoe werkt, kun je gerichte stappen gaan ondernemen. Door middel van overzichtelijke tussendoelen, heb je elke keer ijkpunten. Soms haal je je tussendoelen wel, soms haal je ze niet. Dat is van allerlei zaken afhankelijk. Vanaf elk ijkpunt bepaal je je volgende stap. De weg naar je einddoelen verloopt nooit recht, maar heeft kronkels.

Strategieën bepalen
Aan de hand van je doelen kun je je strategieën gaan bepalen: wat is er nodig om het volgende doel te bereiken. Een belangrijk onderdeel is je Zichtbaarheid. Natuurlijk is het belangrijk om je producten te blijven verbeteren, maar als niemand dat weet, dan kost het je veel meer dan dat het je oplevert. Dus: laat de wereld weten wat je hen te bieden hebt.

Bepaal je kanalen
Om je Zichtbaarheid te verbeteren zijn er verschillende kanalen die je kan inschakelen. Denk daarbij aan nieuwsbrieven, persberichten, folders, beurzen, advertenties en social media. Bepaal welk kanaal je gaat gebruiken en doe dat goed. Weet wat de regels zijn om optimaal resultaat te behalen. Je kan elke dag berichten plaatsen op Facebook. Er zelfs een leuke win-actie aan koppelen. Maar als je bijna geen (actieve) volgers hebt, dan zal het je erg weinig nieuwe opdrachten opleveren. Investeer in dat geval dus eerst in je volgers.

Copywriting
De uitgezette strategieën moeten optimaal uitgevoerd worden om zo veel mogelijk kans te maken op het bereiken van je doelen. Dat betekent dat er een gerichte opbouw moet zijn in je social media berichten. Er een actueel en goed leesbaar persbericht geschreven moet worden en dat dat naar de juiste media gestuurd moet worden. Dat er regelmatig waardevolle nieuwsbrieven verstuurd moeten worden……

De Basis
Hoe staat het eigenlijk met de basis, je website? Is je website met de tijd meegegaan en worden veranderingen direct aangepast? Bekijk je website eens kritisch. Bekijk of de uitstraling bij je onderneming past en aantrekkelijk is voor je doelgroep. Bekijk of je website overzichtelijk en actueel is.
Om je naamsbekendheid te vergroten, te laten zien dat je je vak verstaat en je doelgroep nog beter aan te spreken, is het belangrijk dat er blogs op je website staan. Heb je er daar een aantal van op je site staan?

De uitvoering
Ik geef toe: het kost tijd en moeite om je onderneming te laten groeien. Als je het goed doet, dan is het die investering meer dan waard, want die verdien je snel weer terug. Als je het goed doet ….
Actie is reactie. Hoe beter de actie, hoe meer kans op een waardevolle reactie. Je kan zelf je zichtbaarheid verbeteren. Dit kost je moeite en tijd. Marketing en Copywriting zijn echter specialisaties. Door een goed op elkaar afgestemd betaalbaar team in te huren, ben je ervan verzekerd dat deze taken optimaal uitgevoerd worden: het Dynamische Ondernemers Abonnement.

Neem contact met mij op, dan bespreken we de mogelijkheden om jouw onderneming een Boost te geven.

Blijf op de hoogte van de nieuwste tips op tekstgebied: volg de Duidelijk in Tekst Facebookpagina.