De Wervende Teksten van een Copywriter

Een Copywriter doet meer dan schrijven van goede teksten. Door bepaalde technieken toe te passen, wordt de lezer aangezet tot actie. Oftewel het reclame-aspect wordt toegevoegd.

Het doel van de tekst is: geld opleveren. Hetzij door directe verkoop, hetzij indirect door middel van het contactformulier. Het is dan aan jou als ondernemer om de opdracht ook daadwerkelijk binnen te halen. De weg is dan in ieder geval geëffend. Het vertrouwen is gewekt. De lezer is geïnteresseerd in je product of je dienst.

Meerwaarde
Reclameteksten die geschreven worden door een deskundige Copywriter, bevatten een boodschap. Ze prikkelen het onderbewuste van de lezer. Daardoor wordt je websitebezoeker een bepaalde richting op geleid. De tekst creëert een bepaalde sfeer waarbij de lezer zich op zijn gemak voelt. Daarna wordt de lezer ‘op een idee gebracht’.
Denk daarbij aan stellingen als: ‘Het laten schilderen van je huis is veel makkelijker dan het zelf doen.’ Of: ‘Water met een smaakje drinkt lekkerder dan gewoon water’.

Accenten
Er volgt een spel waarbij pluspunten belicht en minpunten weerlegd worden. Vaak is het belichten van de positieve punten al voldoende, maar soms is het nodig dat bezwaren verder uitgediept worden en omgezet in positieve aspecten. Door het accent op de juiste plaats te leggen, raakt de lezer er steeds meer van overtuigd dat hij jouw product of dienst nodig heeft. In feite zegt ‘ie al lezend meerdere keren “ja” tegen je product, bedrijf en/of dienst. Het positieve gevoel wordt versterkt en versterkt.

Écht nodig
Doordat je lezer meerdere keren de bevestiging krijgt dat ‘ie: beter, gelukkiger, sterker of mooier wordt door jouw product of dienst, wordt het ‘dat wil ik hebben’ gevoel steeds groter. Het mooie is, dat je websitebezoekers direct motivaties gaan verzinnen waaróm ze het product willen kopen of de dienst in willen huren. Op die manier kunnen ze de aanschaf verdedigen tegenover zichzelf en tegenover hun omgeving. Een goed voorbeeld zijn luxegoederen. Was zijn/ haar telefoon écht aan vervanging toe? Was ze écht toe aan een ontspannende schoonheidsbehandeling? Zijn al die extra’s op de nieuwe auto nou echt nódig? En voor gadgets geldt dit zelfs nog meer. Het is pure luxe en fun.

Stap voor stap
In stapjes wordt toegewerkt naar de Call to Action: bestellen, naar de winkel gaan of contact opnemen. Hier draait het allemaal om. Hier wordt de investering om een Copywriter de tekst te laten schrijven terugverdiend. Daarna levert de tekst keer op keer omzet op.

Wil jij dat ook?
Neem dan NU contact met mij op.