Een Copywriter doet meer dan schrijven van vakkundige teksten. Het toepassen van bepaalde technieken zet de lezer aan tot actie. Oftewel het reclame-aspect speelt een belangrijke rol.
Het doel van de tekst is: geld opleveren. Hetzij door directe verkoop, hetzij indirect door middel van het contactformulier. Het is dan aan jou als ondernemer om de opdracht ook daadwerkelijk binnen te halen. Een Copywriter effent de weg en wekt vertrouwen. Ik zorg ervoor dat je lezer daadwerkelijk geïnteresseerd raakt in je product of je dienst.
De meerwaarde van een copywriter
Door een vakkundige Tekstschrijver geschreven reclameteksten bevatten een boodschap. Ze prikkelen het onderbewuste van de lezer. Daardoor wordt je websitebezoeker een bepaalde richting op geleid. De tekst creëert een bepaalde sfeer waarbij de lezer zich op zijn gemak voelt. Het brengt de lezer ‘op een idee’.
Denk daarbij aan stellingen als: ‘Het laten schilderen van je huis is veel makkelijker dan het zelf doen.’ Of: ‘Water met een smaakje drinkt lekkerder dan gewoon water’.
Accenten in je teksten
Er volgt een spel waarbij pluspunten belicht en minpunten weerlegt worden. Meestal is het belichten van de positieve punten al voldoende. Soms is het uitdiepen van bezwaren nodig waarbij ik ze waar mogelijk omzet in positieve aspecten. Door het accent op de juiste plaats te leggen, raakt de lezer er steeds meer van overtuigd dat hij jouw product of dienst nodig heeft. In feite zegt ‘ie al lezend meerdere keren “ja” tegen je product, bedrijf en/of dienst. Het positieve gevoel wordt steeds krachtiger.
Een vakkundige tekstschrijver is écht nodig
Doordat je lezer meerdere keren de bevestiging krijgt dat ‘ie: beter, gelukkiger, sterker of mooier wordt door jouw product of dienst, maak je het ‘dat wil ik hebben’ gevoel steeds groter. Het mooie is, dat je websitebezoekers direct motivaties gaan verzinnen waaróm ze het product willen kopen of de dienst in willen huren. Op die manier kunnen ze de aanschaf verdedigen tegenover zichzelf en tegenover hun omgeving.
Neem bijvoorbeeld luxegoederen. Was zijn/ haar telefoon écht aan vervanging toe? Was ze écht toe aan een ontspannende schoonheidsbehandeling? Zijn al die extra’s op de nieuwe auto nou echt nódig? En voor gadgets geldt dit zelfs nog meer. Het is pure luxe en fun.
Stap voor stap
In stapjes werk ik toe naar je Call to Action: bestellen, naar de winkel gaan of contact opnemen. Hier draait het allemaal om. Hier verdien je de investering om een Copywriter je teksten te laten schrijven terug. Daarna levert de tekst keer op keer omzet op.
Wil jij dat ook?
Neem dan NU contact met mij op.
.
.