Een blog is ideaal om meer mensen naar je site te krijgen.
Mits:
- Je artikel gericht is op een bepaald zoekterm.
- Het onderwerp past bij je bedrijf.
- Het goed geschreven is.
- Het nieuw is.
Het kopiëren teksten van andere sites, heeft geen waarde: Schrijf zelf teksten, of laat ze schrijven.
Met een blog spreek je een specifieke doelgroep aan die je naar je site wilt hebben
In blogs kun je alle specifieke problemen en vragen behandelen. Je schrijft je artikel doelgericht op een bepaalde zoekterm, zodat mensen via dat artikel voor dat probleem bij jou komen.
Bijvoorbeeld: Vliegangst
Iemand met vliegangst, zal ‘ vliegangst’ intypen bij Google Als jouw site daar dan vrij bovenaan getoond wordt, krijg je bezoekers naar je site. Zodra je een specifiek onderwerp tegen komt in je bedrijf, schrijf je daar een blog over. Hoe meer verschillende hoog genoteerde blogs, hoe groter de bezoekersaantallen op je site.
Op je Homepage heb je beperkte plek
Hierop staat wat je bedrijf doet en geef je alle informatie die de mensen nodig hebben. Je kan je Homepage maar op één keyword focussen. Hoe meer blogs je toevoegt, hoe meer mensen je naar je site kan leiden.
Zorg dat je blogs goed geschreven zijn:
Zorg voor relevante informatie. Bv bij vliegangst: oorzaak, behandeling duur van de behandeling en behaalde resultaten. Onderaan zet je een duidelijke link naar je Homepage. Geef de mensen het vertrouwen dat jij ze van hun angst af kan helpen. Je moet vertrouwen uitstralen en duidelijk weten waar je het over hebt.
Laat Duidelijk in Tekst jouw blog schrijven. Zodat je meer bezoekers naar je site trekt.
.