Allereerst moet je goed bedenken wat je de bezoeker te bieden hebt. Wat zijn jouw kwaliteiten, producten, diensten en wat zijn je specialisaties.
Houdt dus eerst je bedrijf kritisch onder de loep. Let daarbij op datgene wat jou onderscheidend maakt ten opzichte van je conculega´s. Ga daarbij verder dan de standaard eigenschappen waaraan ieder bedrijf zou moeten voldoen: Service, kennis en kwaliteit.
Neem de tijd om eens heel goed uit te vinden wat jouw bedrijf speciaal maakt.
Wat zorgt ervoor dat mensen voor JOU kiezen. Praat hierover met anderen en vraag klanten ernaar. Vraag goed door, anders blijf je vaak steken in service en kwaliteit. Dit is geen eenvoudig vraagstuk, maar ZEKER de moeite waard om eens goed uit te zoeken.
Schrijf een blog over deze vraag
Vraag je bezoekers wat je zoeken. Mensen helpen je graag en ze zijn er zelf doorgaans bij gebaat als ze jou deze informatie verschaffen. Zorg dat ze zowel een reactie kunnen plaatsen onderaan het artikel (openbaar), als via de mail (alleen voor jou zichtbaar). Hoe eenvoudiger je het voor hen maakt, hoe meer reacties je kan verwachten.
Schrijf zoveel mogelijk steekwoorden op
Het is je houvast voor je zoektocht.
Splits de steekwoorden in twee groepen:
Groep 1: Wat vindt de klant belangrijk.
Groep 2: Wat is belangrijk voor het bedrijf.
Zet daarbij de belangrijkste steekwoorden bovenaan.
Ga daarna naar Google AdWords
Type de woorden van groep 1 in om te kijken hoe vaak ze gezocht worden in Google. Bekijk ook de alternatieve woorden en omschrijvingen. Er zijn vaak verschillende manieren om iets te benoemen of te omschrijven. Neem de resultaten van een heel jaar. De resultaten kunnen namelijk per maand erg verschillen. Zeker als je met seizoensproducten werkt. Dit kan heel verhelderend werken. Daarbij kun je je werkzaamheden eventueel wat aanpassen.
Schrijf blogs met de verschillende steekwoorden
Door verschillende blogs te schrijven wordt het meetbaar op je website. Door gerichte vragen te stellen onderaan je blogs kun je wellicht aan de reacties zien wat jouw bezoekers interessant vinden. Daarnaast kun je met Google Analytics precies bijhouden op welke pagina mensen klikken en hoe lang ze er blijven. Na enig voorwerk geeft dit een helder beeld van de interesses van je bezoeker.
Volg dit traject en je weet wat belangrijk is voor je bezoeker
Gebruik deze kennis en optimaliseer je onderneming.
Ik wil een Website waarbij het Direct Duidelijk is wat ik mijn bezoekers te bieden heb!
.