Beeld en tekst versterken elkaar

Heldere, prettig leesbare tekst is belangrijk om ervoor te zorgen dat je bezoeker verder leest. Maar als je site er onaantrekkelijk uitziet, ben je alsnog je bezoeker kwijt. Professionele beelden en teksten zorgen voor bezoekers, klanten en opdrachten. Het is een essentieel samenspel.

Heldere tekst

De bezoeker wil in de eerste zin duidelijkheid of hij op de juiste website zit. Wat is je doelgroep en wat heb je de bezoeker te bieden? Als je je doelgroep kent, kun je hen directer aanspreken. Richt je je diensten op jonge ouders, of op huizenbezitters met grote tuinen? Op startende ondernemers of automonteurs? Definieer je doelgroep zo specifiek mogelijk. Hoe oud zijn ze, waar wonen ze, wat is hun opleiding en wat is hun opleiding. Wat zijn hun gewoonten die voor jouw onderneming van belang zijn? Rijden ze een leaseauto, hoe vaak gaan ze op vakantie en waarnaartoe, hebben ze kinderen, huren ze of hebben ze een koopwoning en hoe oud is hun huis, waar doen ze hun boodschappen. Onderzoek je markt.

Corebusiness

Vermeld in welke branche je opereert. Direct daaronder is de plaats om nader uitleg te geven over je corebusiness. Wat doe je, waar ben je goed in, welke oplossing heb je je bezoeker te bieden. Door dit helder en bondig uit te leggen, zal de bezoeker die met dat probleem zit geïnteresseerd raken in jouw dienst c.q. product.

Het oog wil ook wat

De meeste mensen zijn visueel ingesteld, dat wil zeggen dat hun gevoel direct beïnvloed wordt door hetgeen ze zien, het totaalplaatje. Een foto van een goed aangelegde tuin maakt de website van een hovenier is direct aantrekkelijk. Het geeft meteen de stijl aan waarin deze hovenier gespecialiseerd is. In één oogopslag zie je of deze tuinontwerper vooral goed is in strakke moderne tuinen, in sfeervolle stadstuinen of juist in vrolijke landelijke tuinen.

Prijsstunters

Websites van prijsstunters zien er anders uit dan sites met specifieke producten en of diensten. Dit is herkenbaar voor bezoekers. Wanneer mensen willen weten waar ze een specifiek product voor een aantrekkelijke prijs kunnen krijgen, maakt het hun niet zo veel uit hoe een site eruitziet. Voor dit doel is de vindbaarheid van de producten het meest belangrijk. Daarnaast is het belangrijk dat de site betrouwbaar overkomt.

Kwaliteit

Om kwaliteit uit te stralen is echter meer nodig. De huisstijl en de totale uitstraling zijn bepalend of een klant verder leest. De stijl moet bij de bezoeker passen. Als je klassieke meubels verkoopt, moet je website er gezellig uitzien, terwijl bij moderne meubels een strakke uitstraling hoort. De website van een restaurant is gebaat bij een gezellige en stijlvolle uitstraling, waarbij de prijsklasse weerspiegeld wordt. De bezoeker moet zich er op de site al thuis voelen en al trek krijgen. Geef het aan als je culinaire hoogstandjes of uitsluitend vegetarisch eten serveert en als er een grote speelhoek, speeltuin en kinderopvang aanwezig is.

Ja, ik wil meer weten over heldere, prettig leesbare teksten op mijn Website.

Website optimalisatie zet Kijkers om in Kopers. Vergroot je bedrijf en je omzet.

.