6 tips om je Website Succesvol te maken

Het is tijd voor Succes!

Als het goed is, heb je ervoor gezorgd dat je website er modern en toegankelijk uitziet. Maar…. Krijg je aanvragen via je website? Krijg je opdrachten via je website? Krijg je omzet via je website? Oftewel: Is je Website Succesvol?

Pas onderstaande tips toe en maak je Website Succesvol:

Tip 1: Duidelijk

Zorg dat je bezoeker direct ziet met wat voor ’n onderneming hij te maken heeft. Door het kleurgebruik, de afbeeldingen, het logo en de tekst goed op elkaar af te stemmen, krijg je een optimaal geheel. Zodra één van deze onderdelen niet klopt, wordt je bezoeker afgeleid van je boodschap.
Als je bezoeker een afbeelding van een opvallend architectonisch pand ziet, associeert hij dit met een ontwerpbureau of een bouwonderneming. Als het bij nader inzien een afbeelding is van het pand waarin een onderneming die gespecialiseerd is in kunstbloemen is gevestigd, dan geeft dit onnodige verwarring. Als de website over kunstbloemen gaat, dan moeten er afbeeldingen van kunstbloemen te zien zijn.

Tip 2: Rustig

Bepaal je boodschap en richt alle facetten daarop. Zorg voor een rustig geheel, waardoor je boodschap het beste over komt. Hoe minder afleiding, hoe meer je bezoeker naar een bepaald punt geleid wordt.

Tip 3: Unique Selling Point

Maak duidelijk waar de unieke sterke punten van de onderneming liggen. In het voorbeeld van de kunstbloemen kan dit een bepaalde soort zeldzame bloemen zijn, bijzondere materialen of een extreme maat. Wellicht verkopen ze alleen grote complete bloemstukken in Art-Deco vazen. Als dit direct zichtbaar is, vallen bezoekers die iets anders zoeken snel af, waardoor je potentiële klanten overhoudt. Zorg ervoor dat je Unique Selling Point uniek is: het leveren van kwaliteit en service is normaal, dit is niet uniek.

Tip 4: Overzichtelijk

Door je website overzichtelijk te houden, kan de bezoeker snel aanvullende informatie vinden. Het lijkt een open deur, maar op veel websites is het zoeken naar de contactgegevens. De homepage is slechts de trigger, de eerste fase. Door extra uitleg over je producten c.q. diensten maak je duidelijk dat je je vak verstaat. Het is belangrijk dat deze pagina overzichtelijk is. Verwijder alle overtollige informatie.

Tip 5: Call to Actions

Met goede informatie ben je er nog niet. De bezoeker moet aangezet worden om actie te ondernemen. Plaats daarom in ieder geval onder elke pagina een Call to Action. Afhankelijk van de plaats, maak je een link naar extra informatie of naar de contactpagina.

Tip 6: Blogs

Door blogs op je website te plaatsen, laat je zien dat je weet waar je over praat. Je kan bepaalde onderwerpen uitlichten waarmee je te maken hebt in je vak. Daarnaast kun je producten extra aandacht geven. Dit kunnen populaire producten zijn: door er een blog over te schrijven met een veelgebruikte zoekterm in de titel, kun je gerichte bezoekers op je website krijgen. Dit kunnen ook producten zijn die minder goed lopen en die je op deze manier meer onder de aandacht wilt brengen. Bloggen is een effectieve manier om bezoekers te trekken, mede doordat je je blogs kan promoten via Social Media. Het is (als het goed is) interessante informatie voor je volgers.

Wil je dat je Website Succesvol wordt? Neem dan NU contact met mij op.

.